maanantai 8. huhtikuuta 2013

96.

Tänään en reenaillut hevosen hevosta. Omakin räkätautini on kiitettävästi imenyt mehut kropasta ja koska Vesalla oli vapaapäivä, minä NUKUIN. Nousin sängystä vasta puoliltapäivin ja olin ihan tööt. Ei se liikakaan nukkuminen kyllä hyvästä ole, kun sitten päässä humisee ja juilii. No, virkosinhan minä siitä koomasta lopulta tuon 2v tyttäreni armollisella avustuksella ja "aamu"kahvien jälkeen lähdin talliin katsomaan paljonko mulle oli jäänyt Vesan jäljiltä hommia. Olihan siellä, kun miehen kaikki aika oli mennyt lumitöissä !!! Hitsi mikä takatalvi, vaikkei kevättäkään oikeastaan ole vielä ollutkaan! 

Mutta tosiaan, siellä tallissa oli mua vastassa Lölli kita ammollaan, hän taas kerran oli sitä mieltä että joka karsinan oven avaa, se parempiin suihin syötäköön. No, sopii yrittää, ja kun leuat olivat nappaamassa minua rinnukseen, väänsinkin orhia salamannopeasti nenästä. Siitäkös Löllimölli suivaantui ja tarjosi etusellaan yläviitosta. Niin tein sitten minäkin, tarjosin vastineeksi luuvitosen leukaan, ja päästiinhän me siitä sitten yksimielisyyteen laitetaanko se riimu päähän sovussa vai ei :) Mistä tämä sitten kertoi? Siitä, että hevonen on kaikinpuolin erittäin pirteä, riehakas, eloisa oma itsensä, ei laisinkaan apea ja sairaan oloinen, mistä taas köhiminen ja räkä kielii. Äh, ärsyttävää.

Illalla olikin vuorossa täysin rutiineista poikkeavaa iltaohjelmaa. Paikallinen raviseuramme järjesti Lähdekorven Karin luennon/keskustelutilaisuuden, ja tottahan paikalle oli hankkiuduttava keinolla millä hyvänsä! Antoisa ja hauska reilu parituntinen olikin, ja mielenkiintoista oli kuulla ruotsalaisesta ravikulttuurista, treenareista, radoista, joskohta Karin omasta valmennusfilosofiastakin. Aika paljon tulee itse treenattua lähestulkoon Karin mainitsemilla tavoilla jo nyt, mutta sen verran valaistuin, että taidan lisätä vielä pari vetoa harjoituskertaa kohti, ja muuttaa hiukan välipalauttelujen rytmitystä. Jos tuntuu että homma ei sovi omalle hevoselle, ainahan sitä voi palata vanhaan, mutta mielestäni tässä touhussa on aina oltava valmis kehittymään ja kokeilemaan uutta. No, kunhan nyt mulla olis ensin terve hevonen johon saisi alkaa soveltamaan :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti